Pozyskanie leadów dzięki content marketingowi.

Posted on

Właściwie dobrane działania marketingowe są kluczem do rozwoju każdego podmiotu zajmującego się sprzedażą. Dzięki adekwatnemu ich dopasowaniu do grup docelowych, na których najbardziej nam zależy, można zachęcić potencjalnych klientów do dokonania zakupu. Największą rolę w tym kontekście odgrywa content marketing, który polega na kreowaniu wizerunku firmy i docieraniu do odbiorców poprzez przekazywanie wartościowych treści. Najczęściej marketerzy wykorzystują content marketing, aby budować świadomość marki oraz pozycję eksperta na rynku, promować o pozycjonować stronę, zwiększać sprzedaż swoich produktów oraz usług, jak również, aby zintensyfikować ruch na firmowej stronie internetowej. Jednak marketing treści odgrywa znaczącą rolę w kontekście pozyskiwania lead’ów, a co za tym idzie docierania do rzeszy nowych klientów. Sprawdź w jaki sposób można pozyskać lead’y dzięki content marketingowi.

Czym jest content marketing?

Content marketing, który w języku polskim określany jest mianem marketingu treści, to narzędzie marketingowe polegające właśnie na tworzeniu treści, które rozpowszechniane są przede wszystkim w wirtualnej przestrzeni, ale nie tylko. Jednak w przypadku tworzenia tego rodzaju treści nie panuje zupełna dowolność. Ich wyraźnym wyróżnikiem jest ich najważniejsza cecha, jaką jest wartościowość. Niebagatelne znaczenie ma również ich atrakcyjność oraz przydatność. Treści w content marketingu muszą nieść za sobą jakieś przesłanie, interesującą informację dla odbiorcy. Zapoznanie się z nimi powinno w przynajmniej niewielkim wymiarze stanowić wartość dodaną. Równie ważne jest to, aby treści były prawdziwe, wiarygodne, a ich tematyka powinna być pożądana dla odbiorców. Taka strategia wyróżnia się również tym, że publikowane treści są profilowane i dostosowywane do grupy docelowej, do której są kierowane. Ścisłe sprecyzowanie odbiorców pozwala trafniej dostosować przekaz i osiągnąć zamierzone w tej kwestii cele. Pozwala to na zwiększenie prawdopodobieństwa, że udostępnione treści przyciągną i utrzymają uwagę potencjalnych klientów. Efektem końcowym ma być sfinalizowanie sprzedaży i dokonanie zakupu.

Jakie są przykłady content marketingu?

Tradycyjne narzędzia marketingowe umożliwiają udostępnianie odbiorcom typowo jednostronnego przekazu reklamowego. W przypadku content marketingu kwestia ta wygląda zupełnie inaczej, bowiem mamy do czynienia z pełnym zaangażowaniem dwóch stron. Zarówno nadawcy, jak i odbiorcy tych treści. Dzięki temu możliwe jest tworzenie stałych relacji, opartych na mocnych fundamentach i pielęgnowanych za pomocą ciągłego kontaktu. Działania marketingu treści najczęściej są zauważalne w Internecie. Można je tam zaobserwować chociażby w postaci: artykułów na blogach, profesjonalnych tekstów eksperckich, opisów produktów, wywiadów, poradników, recenzji, raportów i analiz, podcastów, infografik oraz webinariów. Content marketing może funkcjonować także w tradycyjnej formie, czyli poza światem Internetu – jako ulotki, katalogi, foldery, książki, czy też czasopisma branżowe.

Na czym polega proces generowania lead’ów?

Lead (dowiedz się więcej) generation to proces generowania, czyli zdobywania nowych lead’ów. W marketingu lead’ami określa się potencjalnych klientów, którzy zwracają uwagę na nasz produkt i wyrażają zainteresowanie nim. Być może w danym momencie nie są oni zainteresowani dokonaniem zakupu, jednak w przyszłości może się to zmienić. Do najpopularniejszych sposobów poszukiwania lead’ów należą: poszukiwanie lead’ów za pomocą wyszukiwarki, remarketing, budowanie baz adresowych i mailingowych, sieci afiliacyjne, e-mail marketing, social media marketing, działania SEO, czy też wykorzystywanie programów analitycznych i zawartych w nich danych.

Jak content marketing może generować nowe lead’y?

Jeśli już doskonale wie się czym jest content marketing, można bez przeszkód stwierdzić, że bez wątpienia jest to interesujący sposób pozyskiwania lead’ów sprzedażowych. Punktem wyjścia jest oczywiście przygotowanie wartościowych treści – tekstowych , graficznych, czy tez w formie nagrań lub filmów. Późniejszy etap to udostępnienie tych materiałów potencjalnym klientom, czyli lead’om, które chcemy zdobyć. Jedynym warunkiem jest zwykle konieczność wejścia na firmową stronę internetową i podanie na przykład swojego adresu mailowego. Dobrze jest więc w widocznym miejscu wyeksponować formularz zgłoszeniowy, który na pewno nie umknie niczyjej uwadze. Zapewne doprowadzi to do zdobycia większej liczby subskrybentów. Takie działanie przynosi obopólne korzyści. Osoba, która dzieli się swoimi danymi uzyskuje dostęp do spersonalizowanych i ekskluzywnych treści. Dzięki temu klient czuje się w pewien sposób doceniony przez daną firmę czy przedsiębiorstwo. A skorzystanie z poradnika, czy fachowe tekstu może okazać się dla niego pomocne. Duże znaczenie ma także fakt, że na ludzkie emocje pozytywnie wpływa sytuacja, w której ktoś daje nam coś za darmo. Ludzie lubią być obdarowywani, warto więc to wykorzystywać i wychodzić naprzeciw swoim odbiorcom. Taka forma komunikacji bez dwóch zdań bardziej angażuje i składnia do sfinalizowania procesu zakupowego. Natomiast podmiot, który je udostępnia ma możliwość poszerzenie swojej bazy danych o nowy kontakt. Daje to szansę na utrzymywanie stałego kontaktu z nowymi klientami, co może przerodzić się w zachęcenie do dokonania zakupu w przyszłości, nawet jeśli w danym momencie są oni jedynie zainteresowani ofertą, a nie wyrażają jeszcze ostatecznej chęci zakupu. Najmocniejszym aspektem takiego właśnie sposobu dotarcia do klienta jest wdrażanie tak zwanego insightu konsumenckiego, który pozwala tworzyć spersonalizowane treści, które w pełni odpowiadają na potrzeby danej grupy docelowej. Do jeszcze szerszego grona odbiorów można docierać chociażby poprzez dalsze rozpowszechnianie tych treści na przykład w mediach społecznościowych. Pamiętać jednak trzeba, aby proces wdrażania content marketingu w kontekście pozyskiwania lead’ów był długofalową i dobrze zaplanowaną strategią. O tym, że content marketing jest skuteczny w kontekście pozyskiwania lead’ów świadczą nie tylko jego efekty, ale również fakt, iż z tego narzędzia marketingowe korzysta obecnie aż 69 procent marketerów. A więc weź z nich przykład i sam wypróbuj to rozwiązanie w praktyce. Jego skuteczność powinna Cię pozytywnie zaskoczyć.

Pozyskiwanie lead’ów dzięki content marketingowi – wady i zalety.

Content marketing to narzędzie, które odpowiednio wdrożone może przynieść olbrzymie zalety. Również w kontekście pozyskiwania lead’ów. Jest to możliwe dzięki przyciągnięciu uwagi potencjalnych klientów. Pozwala na to przygotowywanie i udostępnianie wartościowych treści, które są interesujące z punktu widzenia ich odbiorcy. W wyniku czego możliwe jest zainteresowanie klientów prezentowaną ofertą produktów czy też usług. To dobry sposób na nawiązywanie, jak również utrzymanie zdobytych kontaktów. Jednocześnie jest to recepta na zbudowanie profesjonalnego autorytetu marki oraz kreowanie pozytywnych relacji pomiędzy nią, a klientami. Jednak pozyskiwanie lead’ów przy pomocy content marketingu posiada nie tylko mocne strony. Istnieje także kilka minusów takiego rozwiązania. Należy do nich chociażby dosyć duży nakład czasu oraz pracy, jakie trzeba ponieść, aby wdrożyć tego rodzaju działania. W takim przypadku trudno jest również monitorować i analizować efekty, bowiem w tym zakresie content marketing nie przynosi bezpośrednich efektów w zakresie sprzedaży.

Podsumowanie

Każdy handlowiec i marketingowiec doskonale wie, że to klienci utrzymują biznes przy życiu. Warto więc szczególnie dbać o stałych odbiorców naszych usług, jak również cały czas mieć na uwadze rozwój i zdobywanie nowych klientów. Pozyskiwanie lead’ów jest możliwe na kilka sposobów. Jednym z nich jest tworzenie wartościowych treści, które mają na celu zwrócenie uwagi potencjalnych klientów i zachęcenie ich do skorzystania z naszej oferty. Content marketing ma w tej sytuacji niebagatelne znaczenie. Warto zdawać sobie z tego sprawę i umiejętnie wykorzystywać w praktyce to narzędzie marketingowe.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *